Tüm dünyada ticari baskı (kurumsal yazdırma) pazarı 2020 yılında yaklaşık 412 milyar dolar değerindeydi. 2026’nın sonunda %2.24’lük bir artış ile 472 milyar dolar değerine yükseleceği tahmin ediliyor.

Önümüzdeki beş yıl içinde kurumsal yazıcı ve yazdırma pazarının kayda değer bir büyümeye tanık olabilir. Pandeminin birçok küresel endüstriyi derinden etkilediğini biliyoruz ve elbette buna ticari baskı da dahil.

Baskı Endüstrisinin Geleceği 1

Pandeminin etkileri zamanla ortadan kalkabilirken, bazıları uzun süreli bir etkiye sahip olabilir. Bu etkiler nedeniyle faaliyet göstermenin zorluğu, operasyonların sıralamasını etkileyebiliyor.

Amerika’da ticari baskı konusunda uzman yaklaşık 25.000 şirket bulunuyor ve bu şirketler yılda yaklaşık 900 milyar dolar gelir elde ediyor. Bu nedenle, yazıcıların, baskının öldüğünü söylemek tamamen gerçek dışı bir yaklaşımdır.

Gelişmiş baskı teknolojileri, hayal gücünün ötesine geçen yenilikçi medya ve çeşitli iletişim olanaklarını kucaklayan bir geleceğe sahiptir. Baskının kullanımı azalsa bile, dijital platformların yaşadığı gizlilik sorunları ve aşırı doygunluk nedeniyle doküman yönetimi ve güvenli yazdırma konularında sektör genişlemeye hazır.

Baskı Endüstrisinin Geleceği 2

Baskı Endüstrisi Nereye Gidiyor?

Evden çalışmanın yaygınlaşması nedeniyle satışların durması çevrimiçi kanalları popüler hale getirdi. IKEA bile tasarruf için katalog yayınlamayı durdurdu. İnsanlar mağazaları, barları, restoranları ve otelleri ziyaret etmeyi bıraktıkça grafik endüstrisi yavaşladı. Ayrıca, haber bültenleri, kılavuzlar ve iş formları gibi ticari baskılar ciddi şekilde zarar gördü. Talepteki bu radikal düşüş, birkaç yazdırma servis sağlayıcının kapanmasına neden oldu.

Pandemi sonrası ortaya çıkan bu açık alan hayatta kalmayı başaran şirketler için daha iyi fırsatlar yaratabilir ve düşük değerli baskı işlemlerinin gerçekleştiği daha az örnek olabilir.

Önemli değişikliklerin önümüzdeki günlerde gerçekleşeceğini öngörüyoruz. Önde gelen baskı şirketlerinden bazıları yenilikçi yöntemlere uyum sağlıyor ve kişiselleştirme için doküman yönetimi ve güvenli yazdırma gibi dijital baskı teknolojilerini benimsiyor.

Baskı Endüstrisinin Geleceği 3

Grafik endüstrilerinin çıkmaza girmesi ve yayın işlerindeki düşüş, baskıya yönelik piyasaya yansımıştı. Örneğin gazete baskılarının tümünün hacimlerinin düşmesine tanık olduk. Ne yazık ki, bunların çoğu kalıcı olacak. Ambalaj filmi ve karton hacimleri daha dayanıklı olacak ve 2025 ve sonrasında pozitif büyümelerine geri dönecekler. Birçok kağıt şirketi, mevcut makineleri kapattı ve hatta başka amaçlarla kullandı. Geri kazanılan kağıt hamuru arzında kısa vadeli kesintiler oldu. Bununla birlikte çevresel süürdürülebilirlik ile ilgili düzenlemeler belki de on yıldan fazla bir süre daha piyasayı etkilemeye devam edebilir.

E-ticaret tüm hızıyla devam ediyor

Covid-19 salgını ve karantinalar sırasında perakendeciler gelirlerini kurtarmak için yenilikçi seçimler yapmak zorunda kaldı ve e-ticaret ile doğrudan tüketiciye yönelik seçenekleri tercih etti. 2019’daki pandemi öncesi döneme kıyasla, e-ticaret için kullanılan ambalajların hacmi %40 arttı.

Her satın alma, teslimat etiketleri ile ek ambalaj ve dokümanların yazdırılmasını gerektirir. Sonuç olarak, e-Ticaret paketleri için acil bir iş gereksinimi vardır. Gelişmiş baskı teknolojisi ile şirketler artık veri toplama için değişken seçeneklerle katma değerli hizmetler sunabiliyor.

Büyük e-ticaret firmalarının dağıtım merkezlerinde ortak alanlara baskı makineleri kurması gerekir. Bununla birlikte, küçük perakendeciler şirket içi baskı stratejisi benimseyebilir ve küçük ölçekli bir dijital baskı makinesi ile sayfa başı yazıcı kiralama – yazdırma sistemlerine yatırım yapabilir. Sayfa başı maliyet ile baskı servis sağlayıcıları satış sonrası sürekli destek sunabilir ve böylece kullanıcıların yazıcıların faydalarını en üst düzeye çıkarmasını sağlar.

Baskı Endüstrisinin Geleceği 4

Çevrimiçi Baskı Siparişlerinin Yükselişi ve Platform Ekonomisi

Çevrimiçi çözümlerinin yaygın kullanımıyla birlikte her yöneticinin bilmesi gereken doğrudan tüketiciye yönelik e-ticaret teknoloji trendini yeniden şekillenecek. Daha az ara ürün gerekli olacaktır. 2030’a kadar dünya çevrimiçi spesifikasyonlara bağlı olacak ve çevrimiçi siparişin gerektirdiği baskılar bir norm olacaktır.

Gelişmiş baskı teknolojisi de tıpkı Amazon’da olduğu gibi hızlı bir şekilde özelleştirilebilir hale geliyor. İletken mürekkepler ve nano parçacıklar ile gelişen dijital baskı teknolojisi en iyi yazdırma çözümlerinden bazılarıyla da birleştirilebilir.

2020’de öne çıkan önemli yatırım, Amazon’un Merch iş kolu için 400 milyon dolarlık inkjet ekipmanı satın alma taahhüdü oldu. Takvimler, kupalar ve fotoğraf ürünleri gibi doğrudan tüketiciye özel baskılar birçok alanda çeşitlendiğini görecek.

Baskı/yazıcı endüstrisi için küresel iş ortamının önümüzdeki on yılda nasıl değiştiğini görmek ilginç olacak. Ancak kurumsal hacimli baskı çözümleri için gerçekten ihtiyaç duyulan şey deneyimli bir ortaktır. Printel baskı teknoloji çözümlerinde lider bir isimdir ve tüm baskı ihtiyaçlarınız için mükemmel bir çözümdür. İş hedeflerinizi ilerletmek için uzmanlığımızı sunmaktan memnuniyet duyarız.

Çevresel Sürdürülebilirlik
Printel Çevresel Sürdürülebilirlik Uygulamaları

Yazdırma parkurunuzu nasıl oluşturmak istersiniz?

İşinizin gereksinimlerine en uygun cihazlarla yazdırma platformları ve ihtiyaç duyduğunuz sarf malzemelerinin tedariği için bizi arayabilirsiniz.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir